Betalning
Betalning vid distansköp görs via Klarna check-out eller avbetalning via Wasa Kredit. Betalning med befriande verkan kan endast ske på dessa sätt.
Leveransvillkor
Vi skickar varorna med DHL för uthämtning hos ditt närmaste ombud. Fraktkostnaden tillkommer vid köp under 1500:-, fast belopp 150:-.För begagnade produkter och produkter på utförsäljning debiteras köparen faktisk fraktkostnad om ej annat överenskommits.
Transportskada
Det är viktigt att du inspekterar varan vid mottagandet. Upptäcker du att ditt gods är skadat skall du anmäla det direkt på utlämningsstället alternativt vid mottagandet vid leverans till dörren. Det går ej att göra i efterhand utan då faller ansvaret på dig.
Leveranstid
Har vi varan i lager skickas det oftast samma dag eller dagen därpå som beställningen är betald. Gäller vardagar tisdag-fredag. Om vi inte har varan på lager kontaktar vi kunden med leveransbesked via mail. Kunden kan då ta ställning till om beställningen ska ligga kvar eller ändras.
Garanti
Vi lämnar två års garanti på nya produkter, på demoexemplar lämnar vi 1 års garanti samt för begagnat gäller 3 månaders garanti. På nålar och pickuper lämnas ingen garanti. Om problem uppstår med en produkt under garantitiden kontakta oss före retur via mail helsingborg@hificenter.se kanske kan vi avhjälpa felet utan att produkten behöver skickas iväg. Skulle produkten behöva skickas står kunden själv för fraktkostnaden. Produkten skall skickas till vår adress om ej annan överenskommelse gjorts, som paket med utkörning till vår adress. För paket som måste hämtas ut debiterar vi 400:- inkl. moms för vårt extra arbete. Skicka alltid produkten väl emballerad i sin original förpackning.
Ångerrätt
Du har som privat konsument 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen, denna gäller endast om varan är oanvänd och i nyskick, packad och returnerad i sin originalförpackning på samma sätt som den mottogs. I annat fall förbehåller vi oss att ta ut en avgift för värdeminskning. Du har som kund enligt distansköplagen rätt att undersöka varan men ej använda den, görs det förfaller returrätten. Är produkten inte längre i nyskick förfaller ångerrätten. Kunden står själv för returfrakten som skall ske med utkörning till vår adress, tänk på att försäkra varan då returtransporten sker på köparens ansvar. För paket som måste hämtas ut debiterar vi 400:-. Ångerrätten gäller ej för produkter som är beställningsvaror och kundanpassade varor så som tex kablar, ej hellre för hörlurar, pickuper samt ersättningsnålar till dessa. För varor som är plomberade där plomberingen brutits gäller ej ångerrätten.
Meddela oss skriftligen före retur om du ångrar ett köp, datum räknas från avsändardatum + 14 dagar. Så fort vi mottagit returen och godkänt den återbetalas pengarna.
Citat från Konsumentverket on Distansavtalslagen SFS 2005:59
”Om du köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.”
Se konsumentverkets hemsida för mer information.
Retur
1) Kontakta oss för returadress.
2) Vi svarar med returadress och vidare instruktioner
3) Skicka tillbaka varan enligt instruktioner.
4) Kostnaden för returfrakt står köparen för och denna skall göras med DHL med utkörning
5) När vi mottagit och kontrollerat varan krediterar vi varan, frakt och fakturaavgift krediteras ej.(OBS fraktkostnaden betalas av köparen)
Reklamation
HiFi Center tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer.
Skulle du få ett paket som under transporten fått uppenbart tydliga skador som kan ha påverkat innehållet, gör en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem returnera paketet till HiFi Center. Maila oss på helsingborg@hificenter.se anledningen till returen.
Reservationer
Vi reserverar oss för ev. felaktigheter i information och priser på hemsidan avseende produkter vi säljer. Vi reserverar oss för ändrade pris/sortiment/tillgång av de produkter vi tillhandahåller. Vi reserverar oss för slutförsäljning på kampanjprodukter och leveransproblem som vi inte kan påverka.